Hall E och F
Hall E och F finns på nedre plan i vår multihall. Hallarna kan delas av med blockdörrar eller användas tillsammans som en enhet. Hall E och F är multifunktionella och här kan det arrangeras många typer av event som t ex mässor, konferenser, banketter eller idrottsevenemang. Hallarna kan också användas tillsammans med Hall C och D på övre plan, vilket ger ca 4 000 kvm yta.
Publikkapacitet
Hall E och F tillsammans – max 1 700 personer.
Hall E – max 600 personer.
Hall F – max 600 personer.Golv
Hall E – 40 x 25 meter, sportgolv. (1 000 kvm)
Hall F – 40 x 25 meter, sportgolv (1 000 kvm)Tak
Fri takhöjd 4 meter.Entré
Möjliga entréer från flera håll, anpassas utifrån evenemanget.Foajé
Foajé i anslutning till hallarna med en publikkapacitet på max 400 personer. (200 kvm)Backstage
Två stycken backstageområden.
Backstage 1 – Möjlighet till separat entré in i hallarna. Här finns ett litet pentry. Plats för max 10 personer.
Backstage 2 – Plats för max 25 personer.Greenroom
Vid behov av avskildhet finns ett greenroom i nivån mellan övre och nedre plan. Här finns egen dusch, toalett och litet pentry, plats för max 25 personer.El
God tillgång till el. Se ritning för detaljerad information och placeringar.IT *
Trådlöst nätverk och fasta linor finns.Ljud *
Speakeranläggning för idrottsevenemang.Belysning *
Grundljus med steglös ljusreglering i olika nivåer som kan styras separat per hall.Inlastning
Lastkaj och lastbrygga med plats för 15 meter lång lastbil. Lyftbord max 4 000 kg, lyfthöjd 2,3 meter.
1 transporthiss max 4 000 kg, hisskorg 2,5 m x 5 m.
1 servicehiss för mattransporter.Hissar
2 personhissar max 630 kg.Brandlarm
Lokalen är utrustad med brandlarm, talat utrymningslarm med direktkoppling till SOS.Hjärtstartare
En trappa upp i foajé C, på väggen vid serveringen.Toaletter
Stort antal toaletter i anslutning till hallarna.
Handikapptoaletter finns.Garderob
Inga fasta garderober, garderobsservice byggs upp av arenan utifrån behov.Parkering
600 parkeringsplatser i anslutning till arenan.Servering
Servering med mat och dryck kan arrangeras i alla hallar.* Övrig utrustning och teknik kan hyras in av arenan vid behov.